3 februari 2018. Ushuaia

Gisteravond is er niet meer van gekomen om iets te schrijven en omdat het nu alweer zaterdag is een nieuw verhaal. De vlucht van Buenos Aires via een tussenlanding naar Ushuaia is ook goed verlopen. Op het laatst hadden we veel turbulentie dus kregen we alles wat we in de hele vlucht niet hadden gehad.

In Buenos Aires hadden wij al kennis gemaakt met Joe, een Amerikaan die ook met een helm in de hand liep dus er werd snel contact gelegd. Inderdaad, hij rijdt ook met ons mee, of wij met hem. Op het kleine vliegveld in Ushuaia, welke door de bergen bereikbaar is, hebben we Lars ontmoet, een Nederlander die al bijna 20 jaar in Peru woont en deze reizen de motoren verhuurt en onderhoud. Hij rijdt niet mee de hele tocht, maar komt ons wel weer ophalen in Temuco.

Bij ons hotel aangekomen treffen we de ploeg die hier is geëindigd. Die zitten vol met verhalen en die horen we graag aan natuurlijk. Onderweg hebben ze een Duitser achter moeten laten die geslipt is en zijn been heeft gebroken, maar ze zeggen er meteen bij dat de route heel goed te rijden is en ontzettend mooi is. Na deze kennismaking en de verhalen zijn we met Joe even het stadje in geweest. Het is hier behoorlijk stijl en allemaal 1 richtingswegen. We hebben een supermarkt opgezocht, die niet te vergelijken is met een van ons, daar wat broodjes gekocht om toch iets binnen te hebben. Om ca 8 uur weer met elkaar naar een restaurant en een warme maaltijd genomen. Altijd even afwachten wat er in een ander land op de menukaart staat, maar de zalm en pasta van ons was prima te pruimen. Om 11 uur weer terug, douchen en lekker plat want bijna 38 uur niet slapen hakt er wel in.

Vandaag om 7 uur wakker geworden omdat de Duitsers die bij ons op de kamer liggen naar het vliegveld moesten. Maar ondanks dat, ook om 4 uur en om 5 uur wakker. Dat zijn de normale tijden thuis en die zitten nog in je body. Na het ontbijt wat we buiten hebben gedaan, zijn we naar de haven gegaan (Wij, dat zijn Joe, John, Thijs en ik) om een boottocht te gaan maken naar de pinguïns en zeeleeuwen. Oook hebben we op een eiland wat het laatste punt is van Argentinië een wandeling gemaakt van ca 1 uur. Mooie uitzichten en schitterde vogels en planten gezien. De terugtocht van de boot naar Ushuaia was behoorlijk heftig. De wind was gaan draaien en we moesten er tegen in, wat betekent hoge golven en veel water op de boot. Gelukkig hebben we op de heenreis veel op het dek kunnen lopen maar nu niet meer. Thijs en ik hebben allebei een behoorlijke rood hoofd gekregen want de zon doet z’n werk wel.

Tegen 2 uur waren we terug en zijn met elkaar ergens gaan eten, daarna lekker rustig terug naar ons hotel. Nou ja hotel, onze kamer dan, en daar onze GPS opgehaald want we moeten toch hier minimaal 1 Geocache vinden en dat is ons gelukt. We hebben er 1 gevonden en misschien morgen nog 1 als we daar aan toekomen.

Om 6 uur hebben we de briefing gehad, een route beschrijving en nog wat andere gegevens gekregen. Thijs en ik hebben dezelfde motoren, een Suzuki 650 Offroad. Ik heb no 81 en Thijs heeft no 90. Na de briefing zijn we naar het Hard Rock Café gegaan en hebben daar met 11 mannen heerlijk gegeten. De spareribs hier zijn niet te vergelijken met die van ons, maar wel net zo lekker. Nu nog ff een afzakkertje met elkaar en dan plat. Het is nu 3 uur bij jullie en hier nog maar 11 uur. Wel is het hier net donker geworden, dus we hebben heerlijke lange avonden. Welterusten en tot morgen wanneer we wat kunnen vertellen van onze eerste motorreis hier.