23 Mei 2022 Monto Sacro

Vandaag ga ik naar Rome, tenminste een voorstadje ervan, omdat het weer warm wordt vandaag gaan we, 2 Franse dames en ik, al om 6.30 ontbijten. Het ontbijt in de hostel van de kerk is matig, gelukkig is er 1 broodrooster waar ik stukjes brood in kan doen zodat ik niet merk hoe droog en oud het brood is.

Om 7 uur dus al aan de wandel voor ca 17 km. Ik ben net onderweg krijg ik een audiobericht van de andere Hans, hé, we zitten vlak achter je. Dus omkijken en inderdaad 150 mtr achter mij lopen zij ook, niets afgesproken maar we gaan wel weer samen op weg door Monterotondo, door de buitenwijk komen we op een mooi pad, volgens de beschrijving licht dalend en licht stijgend maar volgens mij hebben Pieter en Ruud, de 2 Nederlandse routemakers, het licht wel weg mogen laten. Dus toch een behoorlijk pittig begin.

Over de routemakers, Pieter en Ruud, jullie hebben een schitterende route uitgezet, SJAPPO, we hebben ontzettend leuke plaatjes gezien, ik kende Italië niet maar wat ik gezien heb had ik niet verwacht en ook niet willen missen, ontzettend bedankt voor al jullie energie die je er in hebt gestopt en nog steeds in stopt om de route te onderhouden.

We krijgen een hele mooie wandeling vandaag, door een natuurlandschap, door mooie goed begane paden en als toetje boven op een heuvel Rome op afstand, helaas is het heiïg dus we zien Rome niet zo goed.

We lopen ineens Monte Sacro binnen, de bebouwde kom begint heel geleidelijk, ook nog steeds veel groen maar hoe verder je komt loop je toch het stadje in. Het verkeer wordt drukker en we komen weer sinds lange tijd verkeerslichten tegen. Ook voor wandelaars, en we moeten wachten op groen, doen we ook bijna altijd hoor.

We zien 1 bar, later nog een heel stel barretjes maar we nemen er maar 2, 1 in het begin en de andere vlak bij mijn overnachtingsadres.

Na de gevonden straat en huisnummer bel ik aan, de poort gaat open en ik moet een mooie laan door om bij het gebouw te komen, er staat 1 nonnetje op mij te wachten en ff later komt er nog 1 aan die ook Engels spreekt.

Na de inschrijving en de bijhorende stempel kan ik naar de goedverzorgde kamer op de 2e verd.. Er wordt nog snel 1 grote fles koud water in mijn handen gedrukt waar ik de helft al op mijn kamer heb opgedronken.

Na het douchen ff lekker liggen en nu in een parkje vlak bij de rust opgezocht en mijn uitgestelde lunch opmaken.

Ook mijn verhaal en de foto’s plaatsen. Gelukkig waait het hier 1 beetje anders is het in de schaduw nog te warm.

Morgen de big Day, dan loop je echt Rome binnen, nu is het nog 9 km, sommigen gaan met de bus, maar dat ben ik niet van plan. Ik ben lopend gekomen en zal er ook lopend in gaan, z’n kop heb ik ook.

Vanavond gaan we ergens eten met z’n 3en want de kans is groot dat we elkaar morgen niet zo snel weerzien. We hebben ontzettende leuke dagen met elkaar gehad en ook steun aan elkaar, we vulden elkaar goed aan, hielden elkaar en de weg in de gaten en zijn bijna nooit echt verkeerd gelopen, nou ja soms 50 mtr maar dat was ook alles.

Toch nog weer een heel verhaal geworden terwijl ik niets te zeggen heb en had.

Nu weet ik echt niets meer dus tot mörge.