11 maart Puente la Reina – Estella

Vandaag een rustige wandeling met een paar kuiten bijters erin, toch nog 23 km gewandeld.

maar vanmorgen begonnen met een ontzettend goed ontbijt en gezellig met 8 andere pelgrims, ondanks dat we plezier hadden zijn we om kwart voor acht vertrokken over de Koninginnenbrug. We komen in het dorp de 2 Koreanen weer tegen en lopen een poosje zwijgend met elkaar op, wat moet je ook zeggen wanneer je elkaars taal niet spreekt en begrijpt.  We lopen op een mooi pad met grind en opeens moeten we kiezen, kunnen recht door of rechtsaf de bergop door een geitenpaadje, we kiezen het laatste en het blijkt een goede keus maar pittige keus te zijn, de omgeving is heel mooi en de stijgingen en afdalingen ook, het venijn zit natuurlijk in de staart want hier moesten we echt klimmen.

We lopen door een paar uitgestorven dorpjes tot we in Cirauqui komen en hier op een bankje een pauze nemen, scoren bij de bakker aan de overkant meteen maar een broodje chocolade en voor ons beide een stokbrood met ham en kaas wat de juffrouw in de winkel lekker voor ons klaar maakt, Peter loopt hier ook binnen maar wij gaan verder, niet om Peter te ontlopen maar onze pauze is voorbij en we gaan weer aan de wandel.

In Villatuerta na weer 8 km nemen we eeen pauze en eten het broodje op met 1 blikje cola, ook hier komen we Peter en Marion tegen en maken het gezellig met elkaar, de afritsbroek gaat eraf, en we wandelen in ons Herman Brood shirtje verder want het is warm aan het worden.

ca 3 km voor Estella ons appeltje en dan lopen we samen met Marion Estella binnen, zoeken onze hostel en worden binnen gelaten, gelukkig, een grote hostel met veel kamers maar wij zijn met z’n 3en op een zaal van 18 bedden en dat blijft ook zo. Ziet er prachtig uit en voor € 10,— klagen we niet.

Eten doen we bij de buren maar die gaan pas om 20,00 uur open. Voor een ontbijtje moeten we morgen nog iets regelen want ze gaan hier om 8,30 uur open.
we komen niets tekort hier, nu is het een drukte op straat want de Spanjaarden komen nu massaal naar buiten, het is zaterdagavond dus hele gezinnen gaan uit eten.